Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

onsdag 23 juni 2010

Programridit!

Nu har jag varit på EMV utanför Veberöd i Skåne.

Jag har ridit programridning för Jan-Ove Olsson och Bo Jenå.
Denna syftar till att ge dem mer chanser att bedöma vilka 5 & 6
åringar som är lämpade för unghäst VM.

Ozzy skötte sig utmärkt bortsett högerbytena som varierade. Men han
var energisk och arbetsvillig. Jag uppskattar verkligen hans ridbarhet
och den känsla jag får.

Bo Jenås första kommentar var att det var en pampig häst. Och sen
jag fick göra om skolorna och ha honom lite mera eftergiven. Och sedan
gjorde jag om ett byte till höger. Jag var nöjd med det mesta. Trots
allt har han rest 50 mil i tisdags och idag 20 mil och ändå så
positiv till arbete.

Mer besked än det ovanstående fick jag inte. Alltså inget... Dom
vill nog ha allt osagt för att finurla på hemmaplan och sedan på
Falsterbo över vilka kanditater som är bäst lämpade.

EMV var en fantastisk anläggning, riktigt fin!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **