Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

onsdag 2 juni 2010

Red idag!

Jag kunde inte motstå frestelsen att rida Ozzy själv. Jag red ner honom till galoppbanan och cantrade. Han var lugn och duktig och då var det ändå någon stor asfaltsborr och 2 gubbar som klippte gräset med trimmer. Plus att dom körde med traktorn och den stora vattenspridaren bakom. Men Ozzy galoppera på utan större betänkligheter.
Jag passade på att göra liten byten med. Trotsade hoppsadeln och låtsades inte om att jag varken hade sporrar eller spö, men himla fina byten ändå!! Inte för att sporrar och spö är något krav för mig, inte alls. Men under inlärning av byten känns det ju tryggt att göra på samma sätt tills det fungerar. Jag ska fortsätta öva byten såhär, han har förstått vad det handlar om, så jag behöver inte vara orolig att han ska byta orent och bli yster och falla isär i bytet. Istället kan jag nyttja banan som blir oändlig och slippa känslan av att banan tar slut. Dessutom får jag mycket gratis av att det är öppet och fritt så bjudningen hjälper till att ge mer luft i bytena! Mycket gott av att rida ute på stora utrymmen.

Utan att ha ihjäl hans arbetsglädje ska jag försöka satsa mycket på att få grym precision i programridningen. Speciellt unghäst MSV som jag rider i Falsterbo. Där måste allt sitta perfekt för att få viktiga småpoäng för att göra så bra vi bara kan. Inga poäng ska ges bort!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **