Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

torsdag 17 juni 2010

Härlig dag!

Min dag började med att jag red finaste Ozzy. Jag inledde med en vända ner på galoppbanan och tog en galopp över terrängbanan också. Sedan gick vi till kasernbanan och red lite tempoväxlingar och växlade form en del för att få honom mer självständig i formen. rund och låg och växlande med högre tävlingsform. Han tog verkligen i fint genom hela ryggen!
Jag red en del byten och idag fick jag honom att arbeta bra i galoppen före. Jag red lite mer aktivt själv och var fokuserad på lösgjordhet och smidighet istället för att rida rakt och fint. Då blir han mer förberedd och villig att byta bra bakifrån! Taktiken verkar bra och jag ska fortsätta med det tänket. Sedan red jag några byten i följd, både treor och fyror och det är nyttigt för att han ska fortsätta vara koncentrerad efter bytet, och det är han. Han byter rätt så bra i serier faktiskt, tävlingsmässigt inte perfekt, men det finns nära!
Sedan gjorde jag lite travslutor i en rund form vilket ger honom störst chans att verkligen visa att han är ärlig. Han travar med luftiga steg villigt åt sidan och är väl böjd i innersidan, helt som jag ville ha det!
Travlängningarna är fina, han hittar snart en enorm ökad trav, men den är fin nu med.
Jag gjorde lite halter efter Traudis recept på bogen in. Några bra och några dåliga men jag har en plan att följa, så är det bara att sträva efter responsen, den kommer!

Lycklig över första passet hade jag 5 till att rida. Signal, Raskens, Raoul, Salut och Salvador.
Alla fick ett väldigt snällt lätt lösgörande pass. Detta var min sista dag med mina små!!
Imorgon är det kortegeträning och på lördag är det kortege på allvar och sedan är det bete för allihopa (utom Ozzy).

När betet är över kommer några av"mina" nuvarande unghästar att gå med soldaterna.  Revär, Sancho och Swenson kommer att ridas av befäl som vill satsa mer på dessa hästar.

Med glädje över att ha väldigt trevliga unghästar att lämna ifrån mig, och med sorg över att inte dom är "mina" att ta längre fortsätter mitt jobb med nästa kull!

Ozzy lämnar jag inte ifrån mig, han är min befälshäst och kommer att tränas vidare för större uppgifter!

Jag räknade för ett tag sedan hur många hästar jag har utbildat på K1, och jag minns inte exakt, men det var ca 25 hästar. Ska räkna imorgon igen. Jag har jobbat 4 år nu, och fler år och hästar ska det bli!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **