Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

fredag 18 juni 2010

Linslus

Jag och Ozzy fick oplanerat göra en kort intervju av Ekot när vi just kommit tillbaka.
Även Hallands Nyheter var på plats, resultatet av det finns imorgon.
Film:
Ekot försökte få det till att hästarna var oroliga på Kungsträdgårdsgatan. Det var dock inget som jag eller de andra jag pratat med märkte av. Och som reportern sade i ett klipp att hästarna gjorde "små utfall" mot publiken.
Lustigt uttryck, jag vet inte riktigt vad hon syftar på. Hästarna travar och hinner med särskilt mycket annat än att trava..

Så mycket som händer runt omkring och så snällt som hästarna går, allt är toppen!
Jag kan tänka mig att reportern menar att om en häst skyggar lite fort så kan en annan häst parara genom och gå åt sidan och då hamna vid trottoarkanten. Imorgon är det ordentligt avspärrat och ingen publik just bredvid så där kommer ingen att behöva hoppa undan.

Hela intervjun finns i ljud och text här i länken.

2 kommentarer:

  1. Låter återigen Marita som att du blev intervjuad av en icke hästkunnig reporter, när skall de lära sig att skicka någon kunnig med mikrofon till dig?

    SvaraRadera
  2. Ja fast det märktes inte av nät hon intervjuade mig. Det var i det hela reportage. Man reagera på att hon säger att hästarna gör utfall och det som låter illa och är felaktigt.

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **