Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

måndag 7 juni 2010

Skimlarna

Jag avslutade dagen med häst 5 och 6 i ordningen. Salut först. Han var så duktig idag, lite stretig i övergångarna först, men efter några försök så var han avspänd och verkligen väl mellan hjälperna. Precis så som man vill att det ska vara. Han var villig att arbeta, spänstig som bara den och riktig uttrycksfull i sin gång!!
Salvador har ju inte begåvats med så mycket gångarter. Men efter en stunds arbete så var även han väldigt fin mellan hjälperna. Han gjorde fina övergångar och var riktigt rund och loss i halsen. Fint stöd på bettet.

Så jag kan konstatera att alla mina hästar idag varit superfina!! Det är ju jätteroligt. Och ju bättre dom går nu ju mer vill man fortsätta, samtidigt som det efter semester/bete blir väldigt roligt att ta mig an de nya unghästarna. Det blir 4 fuxar, Raoul och sen fortsätter jag med Ozzy. Passar mig utmärkt att "bara" ha 6 hästar allt som allt. Det är den perfekta dosen för att jag ska må bra och jag hinner göra mitt jobb på bästa sätt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **