Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

tisdag 29 juni 2010

Hästar hela dagen lång

Nu är dagen i ända. Jag började faktiskt med sovmorgon, så när jag kom upp och hade ätit var kl 10 och jag hade lektion för en sommargäst som har 2 hästar här i sommar. Hästen gick riktigt bra, härlig energi och rör sig trevligt!!

Sedan åkte jag och Erik iväg med Ovation och skulle rida igenom programmen inför sin tävling på torsdag. Allt gick bra, fotade lite också, blev riktigt fina kort!

När Erik ridit klart skulle min mamma kommit för att hålla 3 ridlektioner. Men hon fick förhinder och istället hoppade jag in och hade 2 elever. En svart ponny med trevlig trav och en ridhäst med
härliga grundgångarter. Ponnyn fick jobba med lösgjordhet i formen och kvalitén och förmågan att få ponnyn att ta i utan att ryttaren spänner sig och bär. Gick kalas nådde fram precis så som jag
önskade. Hästen var trevlig och var ganska fin i formen men lite i rakaste laget i nacken så det fick bli böj övningar i sluta och på volt. Även en del tempoväxlingar i trav för att få vikten förlagd på
bakdelen.

Väl hemma har jag nu ridit Ozzy. Han är så duktig. Red lätt lösgörande pass. Lite skolor med låga
krav på samling och förvänd sluta i galopp och enkla byten var huvudingredienserna i dagens pass. Hade en fin känsla i handen och bra påskjut och lätthet.

Imorgon väntar en genomkörare i MSV B:2 och lite finslipning på bana med rätta mått. Tävling på torsdag i Falkenberg!

Gällande Falsterbo så finns nu preliminära startlistor ute. 10.33 är det min tur som det ser ut nu!! :-)

2 kommentarer:

  1. Vi (dvs en liten men entusiastisk delegation från SBS) kommer att vara på plats!! :-)

    Sköt om dig och O så länge.

    Kram Camilla//

    SvaraRadera
  2. Trevligt!! Tar med glädje emot allt stöd och all hejarklack som går att få. Ozzy växer av applåder ;-)
    Jag ska göra mitt bästa där nere!!

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **