Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

onsdag 16 juni 2010

Ozzy är så wow!

Idag gick han först högvakt och sedan red jag lektion för Traudi.
Det blev ett pass helt inriktat mot Falsterbo så jag började med att rida igenom programmet FEI Final program. Och jag började i lite för högt travtempo. Men sen hittade jag halvhalterna och vi dansade igenom resten.
I högerbytena blir han lite jämfota bak så jag har lite att träna på där att rida förvänd galopp och förvänd sluta för att kvicka upp höger bak.
Travslutorna är magiska! Jag får en fin känsla och ska jobba vidare på den.
Jag fick beröm för att ha tränat på läxan med att förbättra galoppkvalitén. Och det märker jag tydligt med! Nästa läxa handlar inte oväntat om halterna. Bogen in till höger så att han gör halten över höger bak istället för att fly undan det. Smart tanke där.. :-)

Nu har jag ett dressyrpass imorgon och sedan ägnas fredag och lördag åt kortege och förberedelser. Söndag blir återhämtningsdag med lite lätt jogg och beta lite gräs.
På måndag åker vi söderut till Varberg och med såpass lång resa får han vila från ridningen. Tisdag blir lätt träning och onsdag mönstring för unghäst VM.. Inte en enda oplanerad dag i sikte. Men jag tror det här blir bra!

3 kommentarer:

  1. Otroligt roligt att följa ditt arbete i bloggen! Hoppas att det är OK att jag snodde två fina bilder på dig och Ozzy? Inspiration!

    Länk till mitt inlägg; http://klintenberg.blogg.se/2010/june/awesome.html#comment

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Du får använda mina bilder, det är helt OK!
    Jo, Ozzy är fantastisk, jag blir alltid lycklig av att rida honom och längtar alltid till nästa ridpass!!

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **