Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

måndag 28 juni 2010

Ridit och handlat

Idag har jag varit på Horse Farm. En trevlig ridsportbutik i
Falkenberg. Butiken har blivit stor, är ju där så sällan sen jag
flytta till Stockholm för 4 år sedan.

Jag köpte en ihopfällbar pall. Smidigt och användbart att ha i
tävlingsskåpet.

Jag köpte flugmedel. Ultra Shield- Använde det när jag red senare
och trots en våg av flygfän behövde bara en sätta livet till. Så
jag är väldigt nöjd med verkan av sprayen.

Jag köpte en jättefint Glenn Gordon träns för nästan 900 kr. Men
det var stort i storleken och var på innersta för att passa. Och
nosgrimmans läderkvalité visade sig vara måndagsex. Så det får
tyvärr bli retur. Jag tror nosgrimman på Cob tränset blir för liten.

Sedan mina favorit ridhandskar. Roeckl!! Köpte 2 par för dom är
bäst och mina alla gamla par var utslitna.

Utöver dessa sakerna blev det ett hovfett - Effol- en grön burk,
bästa sorten och en pensel till det.

Ridningen idag blev en uteritt med mest trav. Saknar redan ridvägarna
i stockholm, dom är oslagbara.

Ozzy kändes väldigt mjuk och fin- lätt och mjuk. Jag är väldigt
nöjd!!

1 kommentar:

  1. Låter som en rolig shopping förutom GG tränset. Roeckl ridhandskarna är verkligen underbara, älskar dem själv och Euro-Star pallen är som du säger super på tävlingar.

    Hoppas att du och Ozzy får en fortsatt trevlig sommar.

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **