Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

måndag 16 maj 2011

Det går bra nu

Pegasus var glad över uppmärksamheten!
Tornado var mer svullen idag men var villig att röra på sig. Halt men inte mer än så, skönt!
En skön dag med 4 hästar att rida.
Först fick Sir Price gå 5km i trav på galoppbanan. Egentligen tänkte jag rida dressyr. I sällskap av chefen blev det ett bra travpass istället.
Därefter red jag Unik. Han gick så himla bra! Övade miljoners halter från trav och fick honom att verkligen ta skänkeln och ändå med eftergift kliva in i halten på ett för honom nytt sätt. Kändes toppen!!
Sedan fick jag rida Pegasus. Han opererades före nyår i ett framknä. Sedan har han vilat länge och är faktiskt fortfarade inte helt bra. Men nu ska jag försiktigt sätta igång honom ändå för att se om det blir någon förändring. Han fick springa några varv på linan innan jag satt upp. Pegasus är inte känd för att alltid vara snäll. Han kan sprätta till rejält. Men idag var han snäll och allt gick bra.
Efter lunch red jag Revär ett pass på ridbanan. Han ska gå högvakt med mig imorgon så detta var lite kontroll pass. Han var väldigt mjuk och lyhörd så det var kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **