Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

tisdag 3 maj 2011

Växlande dag!!


Växlande dag och humör. Sir Price såg lagom positiv ut när grimman åkte på. Men sen blev han gladare när jag gosat lite med honom. Han har verkligen en förmåga att se supersur ut.. Men han är gosegris innerst inne!! Och ganska lättflirtad med!!

Dagen började med hopplektion på Tornado. Han var jätteduktig. Förra veckan var han lite trock för skänkeln och i traven fattade han helst galopp för att slippa ta i. Men idag var han hur lättriden som helst.
Ett "problem" bara. När vi hade hoppat och hästen som kom efter rev en bom och slog i en annan var han väldigt lätt i bakändan. Säkert 4 bakutsparkar i följd. Men det var inte så farligt, och det gick över efter en stund. Han hoppade i väldigt lugnt tempo, positivt att han är så stadig och rytmisk. Han var lätt att rida på olika linjer och väldigt lätt att följa över hinder.

Efter det så red jag ut på Storm. Hakade på 20 soldater som skulle ut i skogen. Storm var oftast duktig men skyggade för förbipasserande lastbilar och skåpbilar, han är lite "varannandag" på sånt. Idag var han lite extra fånig. I övrigt så var han på bra humör, pigg och lite busig men han verkade trivas bra med en runda i skogen!

Efter lunch fick Sir Price ett pass på banan. Jag fortsatte "vara" Jan Brink, svårt att vara så lång, men lite sträckte jag på mig iallafall. Jag levde fortfarande kvar i tanken om att rida raka linjer genom mitt låtsatsvalv framför mig, och det gick jättebra. Fick komplimanger av kollegorna som såg på, och det är ju smickrande! Han kändes toppen. Lyhörd och duktig. Bytena var rakare än innan och huvuddelen, kanske tom alla, var rena!

Sist red jag Raoul. Då regnade det ute. Efter att ha både snöat och duggat lite så blev det ett pass i ridhuset. Han var fin, lite ostadig i formen precis i början men var väldigt lätt att arbeta med.


Så jag hade varierande ridning och är nöjd med mina hästar!!

Jag avslutade dagen och höll på till framåt 22.30 men planering av helgens tävling. Startlistor är nu klara och vi har börjat fundera över starttider, pauser, prisutdelningar och allt annat som måste synka för att det ska stämma i slutändan utan att behöva bli natten först..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **