Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

fredag 13 maj 2011

Dressyr på Kasernridbanan


Sir Price fick ett bra pass på banan idag.
Han fick göra en hel del övergångar mellan skritt och trav och halter ifrån trav, det gjorde han jättebra och jag hade en väldigt härlig känsla. Av någon anledning kändes det som att jag fick riktigt långa ben, vet inte varför men n det var trevligt! Jag red utan sporrar som jag gjort i 3 veckor nu och han var lydig och fin. Bilderna är på Sir Price!



Unik fick också ett pass på banan. Han var bitvis lite hängig i handen men det försvann gradvis. Han fick göra många övergångar skritt till halt och trav till skritt.
Efter en stund så krävde jag mer bakbensaktivitet och då försökte han slå sig fri för att slippa, men jag fortsatte tjata på honom och då lossnade han mer och mer och lagom tills det var dags att sluta var han så fin att jag skulle vilja rid 20 min till.

Vid lunch tog jag ledigt under eftermiddagen för att möta upp Erik som är på leave 9 dagar hemma från Kosovo och utlandstjänsten, härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **