Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

torsdag 12 maj 2011

Härliga Södra Djurgården!

Sir Price vill pussa Tornado


Vilken härlig uteritt vi hade. Jag red Sir Price och en kollega hade Tornado. Elin red på Storm och Patron fick också följa med under Lundberg.
Vi red ner över Gärdet till Djurgårdskanalen, vilken syns på bilden. Därefter red vi upp mot Djurgårdens Ridskola och via fotbollsklubben tillbaka till Gärdet och vidare hem. Det blev några galoppsträckor och det var riktigt mysigt, hästarna skötte sig bra och vi njöt. Kan det bli bättre?

När vi var hemma igen hade hela förmiddagen hunnit passera efter arbete på kontoret och uteritten. 
Lunchade, då ringde en kollega som inte ridit på 3 år och undrade om han kunde få hjälp.
Eftersom jag inte hade någon mer att rida kunde jag hjälpa honom och en till. Det gick bra för båda två. Särskilt bra för honom som inte ridit på så länge, ändå hade han riktigt bra känsla och sits. Det finns många som skulle betala dyrt för den talangen och känslan!!

Efter det så gjorde jag inte så mycket viktigt. Plockade undan min utrustning och snyggade upp skåpet det sista efter att Elin städat ur det värsta. Sedan blev det en stunds teori, mycket kvar men jag försöker kämpa på!!


1 kommentar:

  1. Vilka fina hästar o rid vägar ni har, på Gärdet Jag var där o 11-08-06. På tur ridning på häståkeriet vid Kunglig Borgen, inte långt från Kaknästornet. Vi red både i skogen o på ägnar o, efter Djurgårds kanalen. De var de bästa ridningen, varit med om o har ridit i 15 år olika turer. Mest uppe i Norrboten o runt Kinnekulle brukar var där o rida , jag bor nära Haparanda.
    Mvh/Leif Jokiaho

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **