Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

måndag 23 maj 2011

Mer lösgjordhet

Idag var det dags att träna med Sir Price för Traudi. Blev lite bråttom på morgonen för att han hade en tappsko, men hovslagaren var både snäll och snabb och hjälpte mig
På lektionen kändes han fin men Traudi ville ha högre form med lösgjordhet, det är svårt. Han är avspänd i lägre form och när jag höjer formen blir han lite mer spänd och mindre följsam att ställa. Men jahaja jobba vidare med det så går det säkerligen att rätta till. I övrigt fick jag rida skolor, jag måste smyga lite mer in för att även där få bättre lösgjordhet. Samma sak där.. Men vi fick kläm på det och det blev bra. Bytena gick ganska bra, nåt jämfota till höger i början men sen bra. Vänsterbytena tycktes mycket förbättrade vilket märks och är kul.
Lunch, modell längre blev i Kungsängen där vår större enhet samlades för grill- trevligt.

Efter det var det 4 hästar kvar att rida. Praktikanten, Elin och jag red två var. Jag red Storm först och han var riktigt duktig, mjuk och lite lagom pigg. Han kan var så väldigt på hugget ibland.
Torbado kändes fräsch och var duktig. I börja. Var han lite fjantig, soldaterna övade exercis bredvid ridbanan och han försökte undkomma dom genom att fly på tvären, men han insåg sin begränsning och bestämde sig för att jag hade rätt och sen flöt allt på bra.
Elin red Pegasus och Raoul. Pegasus skrittades bara- jag tänkte trava lite med honom imorgon. Raoul såg fin ut, Elins händer är bättre och därmed även formen på Raoul.

Nu ska jag sova. Ska vara kl.05.00 i stallet imorn för att rida med soldaterna till slottet!

2 kommentarer:

  1. Vous avez de bons points il, c'est pourquoi j'aime toujours verifier votre blog, Il semble que vous etes un expert dans ce domaine. maintenir le bon travail, Mon ami recommander votre blog.

    Mon francais n'est pas tres bon, je suis de l'Allemagne.

    Mon blog:
    rachat credit taux aussi credit Rachat De Credit

    SvaraRadera
  2. Översättning från franska till svenska

    Du har bra poäng där, så jag alltid kolla din blogg, verkar det som du är expert inom detta område. hålla uppe det goda arbetet, rekommenderas Min vän din blogg.

    Min franska är inte så bra, jag är från Tyskland.

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **