Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

fredag 20 maj 2011

Kortege och hopp

Hela förmiddagen ägnades åt kortegeträning. Jag red på Oscar II i standarvakten. Hans slokande öron syns på bilden. Raoul är framför mig och i bakgrunden är första tropp. Vi red ut till Fisksjöäng och travade en slinga. Allt gick bra. Oscar var jättesnäll!
Alla utom Tornado var med utav min unghästar, även Sir Price. Dom skötte sig fint! Tornado fick ett lite lugnare pass under eftermiddagen av soldaterna som red då. För jag skulle inte hinna själv. Han mår mycket bättre iallafall och är nu ohalt!

På eftermiddagen red jag först Pegasus en sväng.
Sigmund red jag på hopplektion för Lotta. Hon frågade aldrig vilken häst jag red så jag trodde att hon visste. Men det visade sig att hon trodde jag red Tom Morris. Jag hade ibland problem med distansen till första hindret. Han bjöd men hittade ingen distans, så vi kom i botten.. Lotta suckade och tyckte inte det gick så bra. Sedan gick det upp ett ljus och hon insåg att jag red Sigmund. Då var kraven helt annorlunda och istället hade jag varit jätteduktig med honom. Det var lite skoj att det vart en sån vändning. Jag är nöjd ändå, lite drygt att det inte stämmer alltid men det är ju så det är ibland. I övrigt var han väldigt duktig. Tom Morris hoppade i samma grupp som jag och fick väldigt mycket beröm för sin teknik och förmåga. Han är så fin!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **