Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

torsdag 26 maj 2011

En underbar dag!

Jag började med att risa Show Floréna idag igen, han kändes bättre idag.

Sedan red jag Sir Price. Han fick ett dressyrpass och gick superbra! Mjuk, villig och lydig. Red utan spö för att jag vill att han ska lyssna ändå. Han fick göra många övergångar och ja tycker dom blev bra, mjuka och med bra form.
Första högerbytet var jämfota men resten blev bra. Dom är mycket rakare och bättre nu.

Sen red jag Unik. Han gick så himla bra. Helt mjuk och lätt att rakrikta. Dock så startade vattenspridaren på helt fel tid och kom igång precis bakom oss. Men det var inte alls en så stor grej för honom.

Efter lunch hade vi möte på enheten.
Och sist ut var Pegasus som inte kändes så fräsch idag tyvärr. Han har ett framknä som krånglar och opererades förra året men det är inte bra än. Men vi utreder om lättare rörelse kan förändra den annars dystra prognosen..

Bilden är tagen från ridbanan när jag red Sir Price.
Soldaterna fick öva exercis inför högvakterna med LDK som hjälp med att spela musik. Mycket trevligt, som alltid!

Mina andra unghästar var på slottet och förövade. Imorn ska jag rida med dit igen. Så 05.00 börjar dagen i stallet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **