Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

måndag 2 maj 2011

Högvaktsdag


En högvaktsdag igen. Många kvar också. 

Mina unghästar fortsätter att sköta sig fint, inget strul eller krav på bättre ryttare för deras del, det känns toppen!
Idag gick det mesta jättebra. Dock hade någon häst sprungit ikapp framförvarande ridande polis men kom på plats igen och allt flöt på bra.

Jag hade turen att få rida två fina hästar idag. 
Först red jag Unik. Han var otroligt mjuk och fin. Min träning med vikthjälperna har verkligen gått fram och han är väldigt lätt att vända numera! Och han har blivit starkare, det är väldigt stor skillnad på galoppen som nu är lite kortare men mycket rundare och bärigare. Känns så roligt när man känner framsteg så snabbt. Men sen tränas Unik ju bra av sin ordinarie ryttare, min chef!

På eftermiddagen red jag Sir Price. Han är en pärla.
Jag har inte skrivit i helgen. Han har fått gå i skogen och lata sig. myshästen!
Idag var han underbar att rida. Fin bjudning, lyhörd och arbetsvillig.
Jag läser Tidningen Ridsport och läser Jan Brinks serie om Utbildningsskalan. Den är riktigt riktigt bra!!
Så nu i senaste numret beskrev Jan hur han tänker när han rider byten på diagonalen. Framförallt beskrier han hur han tänker sig att han rider i en tunnel. SÅ det anammade jag under dagens ridpass. Vad bra det blev! Jag hade svårare att låtsats vara i en tunnel. Istället så kunde jag föreställa mig en ingång till valvet (som på K1) där jag flyttade det framför mig hela tiden, och jag var tvungen att hålla hästen och linjen rak för att "pricka" mitt in i valvet. Det framhävde minsta vingel väldigt bra och man kunde verkligen precisera sin rakriktning. Och som ett brev på posten fick jag riktigt trevliga byten också!!

En del av dagen har jag ägnat åt datorn.. Jobbgrejer och lite fix med tävlingen som vår ridsportförening ska ha till helgen. Satt till 19.30 med dessa startlistor och försöker få alla ryttares vilja att samarbeta med Equipe som i sin tur inte samarbetade med TDB.. Mycket jobb med det där.. Men tävlingen kommer bli succé!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **