Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

tisdag 10 maj 2011

Ridhusridning

Det kanske låter lite konstigt, men det var över 20 grader varmt ute och ridhuset var överlägset svalaste stället att rida på. Och när man inte rider i ridhus varje dag tycker jag inte att det känns lika jobbigt att gå in.

Jag hade en krånglig morgon. Tanken var att jag skulle rida med Lina, vår nya praktikant.
Hon skulle rida Storm och jag valde mellan Sigmund och Tornado. När jag hämtat utrustningen så låg båda dom ner och vilade. Eftersom jag inte ville väcka dom så tänkte jag istället rida Sir Price, och hängde utrustningen där. Medan jag sprang på toa och kom tillbaka så han ju givetvis han lägga sig ner... Så alla 3 sov. Då gick jag tillbaka till plan A och väckte upp Tornado. Började borsta halsen och kände att jag stog på nåt knöligt, givetvis hade han då trampat av sig en sko och fick istället besöka hovslagaren under förmiddagen.
Så en velig stund senare väckte jag även Sir Price, och så blev det!
Ett ganska lätt och lugnt pass i ridhuset. Han kändes fin och mjuk. Övad faktiskt inte på nåt särskilt. Gjorde dock 2 byten åt varje håll och såg i spegeln att alla var rena, skönt!

Efter det så red jag Sigmund och Lina fick rida Raoul. Vi red lösgjörande arbete. Värmen, även om tältet är relativt svalt, tar ut sin häst och hästarna blir fortare trötta. Båda var duktiga!

Efter lunch överlät jag  en nyskodd Tornado till en kollega, jag hjälpte honom och en till en liten stund på banan och det gick bra.  Tornado försökte spela extra lat och nonchalant, men ryttaren gjorde bra insatser och fick bra fart på honom. Jätteroligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **