Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

fredag 27 maj 2011

Sigmund vann!





Inte så avancerat, men 1meters hoppningen vann vi idag.
Det var tävling och samtidigt final för våra "seriehoppningar" som vi har internt.

Jag startade med Sigmund på bara 1m, första gången han gick på Gröna Banan, våran fina gräs-hoppbana.
Före start hade jag inte så mycket förväntningar, jag brukar inte jaga efter resultatet i sig utan hellre bara känna mig nöjd med insatsen.

Sigmund var på topp. Efter att i fredags haft lite svårare att hitta distanserna så var det fantastiskt idag. Inte ett språng på framridningen blev konstigt och inget i grundomgången. Väl i omhoppningen hade jag lite tajt i kombinationen och på sista, men duktig som han är så lösta han ut det själv.

Han var otroligt samarbetsvillig, om än lite busig. Första gången på banan och bank har han inte hoppat sen jag vet inte när. Pigg och glad och otroligt ambitiös!

När det var dags för omhoppning kände jag mig lite taggad, näst sist ut och flera felfria, så jag satsade lite och det lönade sig. Kolla på fillmen med omhoppning direkt efter kombinationen när jag säger "ja, kom igen" och det gjorde han med besked, en push med händerna mot halsen och rösten- sen satte han fart! Han var grym.

Grym- det var Kajsa på Tom Morris också. Med 2 sekunders marginal knep hon 2:a platsen.
Hon gjorde två väldigt fina rundor i både grund och omhoppning i samma klass. Väl värd sin placering. Riktigt snyggt!

3:a med ytterligare ett par sekunder blev min chef. Han tog runt Swenson i 1m och 1,10. Och Regent i 1,10 och 1,20. 1,20 vann han som enda felfria med bravur. En eloge till honom som matchat hästarna så väl, och hade det varit stilhoppning finns det inget att anmärka på. Härligt att se.

Origo visades också på ett minnesvärt sätt. Hans ryttare red grymma väger, otroligt väl avvägda och snäva svängar med total kontroll och följsamhet, i 1,20 föll dock sista planket ner.

En härlig tävling med bra rundor för alla startande, dock var vi inte så många tyvärr...

1 kommentar:

  1. Grattis, vad duktiga ni är allihopa! Hälsn Annica

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **