Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

onsdag 11 maj 2011

En bra dag!

Inte riktigt rätt..
Dagen inleddes med lektion för 5 kollegor på blandad nivå. En av dom har inte ridit aktivt på flera år och var uppenbarligen lite nervös över detta.. Därav hamnade skydden heltokigt, men det blev snabbt påpekat..
Dock gick ridningen för samma person alldeles lysande, riktigt lätt för sig och lydig dessutom!
De andra fick kämpa med att få volter på rätt plats i rätt storlek och i stor utsträckning bara få en ärlig framåtbjudning.

Efter detta så red jag Sigmund ihop med praktikanten Lina som red Raoul. Båda fick lite lösgörande arbete. Och Lina fick kämpa med att hålla tyglarna väl sträckta hela tiden och att det inte får bli det minsta glapp. Det gick framåt och vi han  jobba igenom flera påhittade övningar för att få armarna böjda och verkligen fånga upp tyglarna för att ha ett jämnt stöd.

Efter lunch hade jag ny lektion med lastbilen. Den var lydig! Inga trottoarer och inga felväxlingar. Det enda var en höjdskylt som jag missade totalt. Men jag körde under med 10cm tillgodo! 
Det är ovant att titta så noga på dom skyltarna innan man verkligen vant sig att dom numera är väldigt viktiga!!

Därefter red jag Sir Price och Lina red Storm. Hon fick sköta sig själv ganska mycket eftersom jag gav Sir Price ett tuffare pass med mitt fokus på oss. Jag tjatade lite på honom för att han ska vinkla in vänster bak bättre, han tyckte det var lite jobbigt att trampa igenom bak undan för vänster skänkel. 
Men det blev bra, och han jobbade på bra. Det blev mycket skänkelvikningar och "framdelsvändningar" fast på stora ytor. I galoppen blev det några byten, och det gick ganska bra. Något blev jämfota och de flesta var bra. Jag ska träna i ridhuset lite mer för att kunna se hur det ser ut i spegeln. Jag var jättenöjd med honom. Han är så fin!

När det gäller lastbilen är nu målet att jag inom 14 dagar ska ha en teoriskrivning bokad.. Så det gäller verkligen att bli duktig på bromsar, luftsystem och styrsystem nu. Det är ganska så invecklat. Men faktiskt kul även om inte det där är helt min avdelning med teknik och motorer i allmänhet.


2 kommentarer:

  1. Haha, vem är den ansvarige för detta? ;)

    SvaraRadera
  2. Vem det är säger jag inte. Han är duktig i vanliga fall och har bra koll. Men denna gången busade nervositeten med honom..

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **