Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

onsdag 25 maj 2011

Solliden

Under förmiddagen var tanken att jag skulle hjälpa syrran med sina två hästar eftersom hon jobbade kväll.
Rudolf var ganska hängig i vänstertygeln och det var extra jobbigt i höger galopp där han hängde på ytter och tryckte in bakdelen. Så det blev 45 min rakriktande arbete. Det blev till slut ganska bra och det var roligt.

Show Floréna var lite lat i början, då uppvärmd lite kort av Elin. Men eftersom han inte tog varken skänkeln eller normal drivning med spö fick jag var tuffare. Så två rivstarter senare så var han helt med på noterna och svarade bra framåt.
Däremot var han inte helt fräsch. Varför är svårt att säga. Lite ny mugg på båda fram och samtidigt lite lite ökad puls i HF. Så han fick skritta en stund där och då samt vid han efter lunch. Efter ridningen fick han stå i en hink för att kyla ner hoven. Han är så snäll att han inte ens verkade märka att jag ställde ner hoven i hinken.

På eftermiddagen hade vi kortegeförövning. Då red hela eskorten till Solliden och fick träna inför nationaldagen. Allt gick bra. Jag red Oscar i standarvakten och det gick utmärkt. Alla ungästarna var med utom Tornado men han är med nästa gång om en vecka. Även Sir Price var med och jag bevakade honom så gott jag kunde, min ögonsten, men det gick som väntat bra med honom med!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **