Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

torsdag 28 april 2011

2 blev det.

Jag red Revär och Unik idag. Sir Price fick vila och resten gick Högvakt.
Revär red jag bara för att avlasta soldaterna som var en man kort för att rida de som idag inte gick högvakt. Det är några hästar som kan turas om ibland.

Revär kändes bra. Över förväntan med tanke på at than går med en hel del orutinerade ryttare. Han har blivit mer stabil och lite avtrubbad, tidigare reagerade han väldigt snabbt oftast samtidigt som han var i dålig balans i sig själv och var valpig och vinglig. Så det var verkligen skillnad nu. Nu är han 8 år, så det är dags att vara "stor" på riktigt nu. Mjuk och fin i munnen. Lite spänd ett par gånger när han hör saker bakom sig, men det var inga problem. Jättekul!

Unik red jag ett lättare pass på banan. Jag vill inte nöta ut hans tålamod med att springa på banan. Han är ju ändå bara 5 och då kan ett kort och bra pass räcka utan att vara 50 min långt. Jag red kanske 30 minuter.
Han var mjuk och fin och det känns att jag hittat knapparna och han har fattat hur jag vill att han ska göra. Nu går det att vända honom riktigt mycket för bara vikthjälper, så nu behöver man inte bråka om tygeln, för där är han supermjuk. Så det känns jätteskönt!

I övrigt så hade jag 3 timmars utbildning på Defibrillator. Samtidigt repeterade vi HLR- Hjärt-lung-räddning. Så det var nyttigt. Känns som en extra trygghet att veta att man faktiskt kan hjälpa andra människor i nöd. och det är varken läskigt eller svårt. Säkert i verkligheten, men man gör en avgörande skillnad!!

Imorgon blir det 2 hopplektioner! Kul!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **