Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

fredag 29 april 2011

Hopp och Galopp!

Dagen var jättebra.

Jag började med att ge Tornado ett galopp-pass. Och eftersom galoppbanan var upptagen med att bli vattnad så red jag inne på stora K1-banan. Han var jättefin men eftersom jag red utan sporrar försöker han nochalera mig. Men jag fick tjatat på honom så att han svarade bra för hjälperna.

Sedan fick Sir Price ett motsvarande pass på galopp-banan. Han var pigg första varven och det var kul. Efteråt så red jag över ett kryss på 40cm och galopperade igenom vattengraven några gånger, han är absolut pigg på vatten- härligt!


På eftermiddagen fick jag hoppa två lektioner för Lotta Knutsson. Först fick Sigmund vara med. Han var lite överkänslig på både hand och skänkel först. Men jag var stilla och lät honom komma till ro och det blev stor skillnad. Avlsutade med en bana på 90cm ca och han var riktigt duktig och lydig!!

Sedan blev det Tom Morris på samma träning. Han hade lite svårt med en 4 kombination. Det var räcke-två galoppsprång-oxer-1 galoppsprång- oxer- 2 galoppsprång. TM hoppar så stort och lite mer högt än långt att jag verkligen fick rida på för att få honom att räcka fram hela vägen. Men det blev bra och han var duktig. jag måste själv tänka på att ha kortare tygel och ge eftergift. Förut ar han behövt extremt mycket tygel, så det är lite omställning nu..


En riktigt bra dag med duktiga hästar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **