Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

fredag 22 april 2011

Tävlat..



Dagens tävling blev lite av en repris från förra veckans start.
Så fort jag vände upp på medellinjen och gjorde halt hade han fått tungan över stången.
Så jag märkte direkt att det inte var rätt men valde att rida vidare för att han kanske själv skulle rätta till det. Det gjorde han inte förrän efter. Så hela programmet red jag med inställningen att jag snart skulle avbryta och gå ut för att slippa poängen.. Men i slutändan struntade jag i det och styrde mig runt. Det var inte bra och inte vackert. Väldigt tråkigt.
På framridningen var han underbar. Superfin känsla och bra högerbyten. Han var flott i traven och avspänd. Så jag är väldigt nöjd med allt annat utom själva programmet. Jag får ta detta som ett tråkigt steg på vägen. Nästa tävling är på måndag och då ska jag försöka flirta med honom och ge honom socker så att han är lite stimulerad till att inte krulla upp tungan.

Jag fick minst 6 personers snälla komplimanger om vilken otroligt fin häst jag har. Jag kan bara hålla med! Han är världens finaste, och vi kommer definitivt jobba vidare för att lyckas!!

2 kommentarer:

  1. Ni var jättefina på framridningen och det syntes på banan att ni kommer att vara farliga för era medtävlande en vacker dag.

    Jag blev imponerad av framridningen som såg väldigt mjuk och trevlig ut.

    SvaraRadera
  2. Tack, vilka värmande ord!!
    Jag hoppas också att vi blir farliga. Jag ser alla tävlingar som ett steg på vägen. Är medveten om att det tar sin tid att befästa allt. Men efter hand som vi går vidare är jag så glad över att ha Sir Price som är så fin, han är en riktigt riktigt bra häst. En fröjd att jobba med!

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **