Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

onsdag 6 april 2011

Tisdagen

Tom Morris
Tom Morris

Idag hade jag 4 hästar att rida. Det var Ultimus, som fick ett eget inlägg.

Tom Morris lånade jag ut, han fick hoppa liten bock med koner, och gå lite dressyr och uppförde sig väl, han kan inget annat!!

Tornado red jag på Kasernbanan. Han var spänd i början eftersom soldaterna fortsatte med sin exercis. Men det gick över och han blev lugn och ointresserad av vad dom höll på med. 
Han fick skutta några gånger över bocken och gjorde det bra. Fin bjudning och bra form. Ett riktigt trevligt pass där han var väldigt ridbar!!

Sir Price fick ett dressyrpass med några skutt på bocken. Han var i början ganska seg och väldigt/sällsynt låg i formen. Jag tror det beror på att han gått med kandar en del på sista veckan och känslan blev annorlunda, har inte haft alls den känslan på väldigt länge.
Men han arbetade sig upp i formen och kändes fin!
I traven red jag öppna-förvänd sluta många gånger om och han var riktigt fin och jämn.
I galoppen red jag öppna och bogen in. Det blev en del byten där han var fin men avslutade med ett super-byte!! Där hade jag en fantastisk känsla där han bjöd framåt och var lösgjord utan att gå in i handen. Så det var riktigt roligt!
Avslutade och gick in för att ge honom ett rejält bad med mycket kli och han älskar det!!

Jag bytte bort Tom Morris och red istället Ovation. Han var lite seg men blev fin efter hand.
Jag fick passa på att träna mig på att vara med stilla i handen. Jag är snabb på att leda och trixa lite om formen är sämre eller om hästen blir spänd. Men efter LOttas hoppning i fredags ska jag ta tag i detta och träna mig på att utgå från en mycket mera stilla hand som jobbar på sin plats.
Ovation blev fn och jag hittade en bra form. Passade också på att leka lite med byten. Han byter hur lätt som helst i vartannat 10 gånger om och det är så himla kul. Jobbigare är det att gå i öppna/bogen in i galopp där han hellre byter galopp för att slippa undan. Men även detta blev mycket bättre efter lite konkret arbete med det. Så det blev ett roligt pass, och det är så himla kul att rida Ovation! Alltid ger det något. Idag blev det mycket för min hand-var stilla!! Och vikten av att kunna rida i lätt öppna för att förbättra rakriktningen!

En härlig dag, känns som upprepning, men oj vad jag älskar mitt jobb!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **