Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

onsdag 20 april 2011

Det andra också.. en bra dag!

En del tid under dagen lades på att hjälpa till att justera kandar, sadling och hästar (som jag gör frivilligt för att jag mår bättre av att själv ha kollat att allt är ok. Särskilt en dag som denna när utrustningen hängt på kroken ett bra tag).

Förutom detta så körde jag återigen lastbil på Stockholms gator, innerstan var temat. Så nu har jag kört i lite olika kniviga situationer med smala passager, köer, stanna i backe mm. Det känns bra och jag var bättre på att komma igång efter stopp nu. Igår var jag lite för försiktig. Men nu rullade det på ganska bra tycker jag. I övrigt så var det bara en refug som fick känna på bakhjulen, men det var nog  inte så mycket för jag märkte det inte ens.. Nu måste jag läsa teori för allt jag orkar för att klara provet. Helst vill jag klara detta inom ca 1 månad, men senast i juni. Vi får väl se!!


När högvakten gjorde sig klara på kaserngården sadlade jag ut Unik. Han fick första titten på vakten och musiken och skötte det bra. Lite förundrad men inte alls rädd. Det är lovande, och han planeras att gå vakt efter betet.
Unik var jättefin även idag. Mjuk och följsam, dock lite spänd precis på långsidan utmed LDK när dom stog där. Syrran fotade lite, så bilder på honom kommer ikväll eller imorn!

Eftermiddagen inleddes med tandläkarbesök, blä..

Därefter så var det dags för ny lektion för Traudi. Sir Price fick såklart trimmas lite inför tävlingarna i helgen.
Han gick super!!! Jag fick rida skolor, jag behöver rama in höger bak, speciellt i vänster öppna där han lätt sätter ut yttre bak. Men det blev bra. Och i skolorna får jag inte låta honom böja sig för mycket, men det blev också bra.
Halt- ryggning var mjukt och fint. Skrittpiruetterna bra, men jag måste ge honom extra yttertygel så att han kommer runt med yttre fram.
Bytena.. Började med dåliga högerbyten men hittade sen den där fina galoppen jag hittade igår och då kom bytena till höger som på beställning. Den där känslan i galoppen- underbar! När jag får tryck i galoppen, aktion och spänst utan spänning. Härligt!
Med "den" galoppen fick jag också bra halvpiruetter med bra in och utgång men jag måste jobba med galoppen efter piruetten så att han inte blir för långsam i rytmen.
Sammanfattningsvis var han så otroligt fin. jag är lycklig!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **