Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

fredag 8 april 2011

Fredag över, lördag kommer!

En dag med mycket växlingar.
Började med att rida Sir Price i tältet för att rida igenom Msv B:2. Detta program ska jag rida på tävlingen om exakt en vecka. Programmet gick bra, men jag ska finslipa lite delar för att få ännu mer perfekta detaljer.

När han var klar tog jag fikapaus och gjorde lite datorfix med mail och annat.

Sedan fick Raoul och Tom Morris gå en stund på Kasernbanan. Där utanför var det MP-examen och soldaterna fick sina utbildningstecken. Det var samtidigt massor med anhöriga som var där och besökta sina soldater. Men hästarna gick bra, jag red Raoul och han gick fint, var lydig och mjuk. Red övergångar, tempoväxlingar och skänkelvikningar, allt kändes lätt och bra!

Efter lunch red jag Ultimus. Första gången av de 4 gånger jag ridit honom som jag verkligen fick honom att jobba på framåt av egen vilja. Jag fick jaga på honom ganska mycket för att det skulla sitta i och då var det riktigt trevligt!

Efter lite lugn och rast så hade jag 3,5 timmars ridlektioner att hålla. Det var Blå Stjärnan som hyrt in mig för en 2-dagars hårdträning. Så det blir imorn på förmiddagen också. Alla var i alla fall väldigt lydiga och fick fint resultat på det lösgörande arbetet vi gjorde. Roligt!!

Skönt med helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **