Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

måndag 25 april 2011

Tävlat..

Då har jag gjort min andra St Georg start.

Min fasa var att han även idag skulle greja med tungan, så min inställning var snarare att "styra runt" än att samla mest poäng. Så det blev lite missar som kostar mycket med 3 domare..

Men tungan höll sig på plats.
Sofia som hjälpte mig idag gav oss ett påskägg med socker :-) Gulligt!

Miss 1 var att han fattade galopp i första mellantraven, mycket sällsynt miss.. synd.
sedan i galopp hade jag två avbrott. dom berodde helt enkelt på att jag red för lite, jag höll inte om nog mycket, så jag tar på mig det och ursäktar det ändå.
Dom där högerbytena ställde också till det. Vi behöver träna mer, svårare än så är det inte.

Så med facit i hand så blir det inget Falsterbo i år. Vi tränar vidare, nu har jag provat St Georg och behöver träna vidare för att göra så bra som vi ska för att hålla ribban hög.
Istället så har jag avanmält de 2 Msv A jag planerade i maj och ägnar kommande månad åt träning. Och sen i Juni kan jag tävla Msv B. Och i höst kanske det blir St Georg. Men eftersom jag nu inte rider Falsterbo har jag all tid i världen att ladda om och befästa bytena i lugn och ro.

Det känns på ett sätt skönt att tidspressen försvinner. För nu finns det ingen hållhake på när vi ska vara klara för vad. Jag kan träna på i vår takt. Och så fort vi är mogna kommer vi att visa vad vi går för på riktigt!!

2 kommentarer:

  1. Jag tycker det såg väldigt bra ut, men det är klart med lite missar så åker poängen ner. Falsterbo är ju inte något slutmål, ni siktar väl mot grand prix. Lycka till!!

    SvaraRadera
  2. Stämmer bra Katarina. Tack!! Vi siktar vidare mot andra mål på vägen och högre mål på sikt :-)

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **