Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

onsdag 6 april 2011

Lastbil

Idag har varit en bra dag.

Inledde med lektion för befälen. Det var 7 som red på min lektion. Det gick ganska bra särskilt om folk gör som jag säger istället för att köra sitt eget race...

Sedan red jag Sir Price. Han var jättefin idag. Pigg och framåt. Jag red massor med tempoväxlingar i trav med 4 steg fram och 4 tillbaka. Och samma sak fast trav och galopp, där går det undan om man ska pricka in så att det snabbt blir bra trav och sedan exakt 4 travsteg och sen 4 galoppsprång.
Givande! Sedan red jag bogen in i galopp och några byten. Han kändes fin!

Eftermiddagen har jag ägnat mig åt att försöka köra lastbil. Inte helt lätt med så stort fordon och köra slalom. Men väldigt roligt. Det gick väl ganska bra och bättre ska det bli. Förhoppningsvis får jag C-körkort och kan köra hästlastbilen!!

3 kommentarer:

  1. Tricket med att köra lastbil är att lära sig vart man har högersidan, hur mycket utrymme man behöver, och sist med inte minst, att ha koll på varvräknaren, svårare är det inte =)

    SvaraRadera
  2. Det låter ju ganska enkelt. Lustigt att du nämnde varvräknaren, den hann jag inte kolla på en endaste gång i onsdags :-)
    Men det kommer. Tack så mycket för tipsen!!

    SvaraRadera
  3. Det är varvräknaren som säger allt. När du ska växla, om du har fel växel.. Ja, den säger kort sagt allt. Försök att växla när du har för höga eller för låga varv. t.ex, om du då tänker att du kör på halka eller i lera, och du missar en växel, då sitter du där så vackert.. Och det har jag gjort många gånger..

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **