Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

tisdag 19 april 2011

Duktiga hästar!!

Idag hade jag två hästar att rida. Unik och Sir Price.

Unik red jag även igår, då var han lite svårare i början eftersom han inte riktigt följer ledande-vändande innertygel. Men efter att ha fått med bogarna ordentligt igår så kunde jag idag direkt få honom att följa med i vändningarna.
Idag var känslan helt rätt hela vägen. Han var mjuk och uppmärksam. Bara någon enstaka gång ramlade han ut mot staketet och glömde bort hur man gjorde.
Men i huvudsak var han exemplarisk och riktigt duktig!! Även i galoppen som annars kan bli lite svårare.
Så inriktningen på ridpasset blir att rida oförutsedda vägar för att få honom mer alert och samtidgt hålla honom borta från fyrkantsspåret så att inte volterna lutar sig mot staketet.
Jag är så nöjd!!


Sir Price fick ett lite hårdare pass på ridbanan.
Det blev egentligen alla delar ur St Georg. Han kändes jättefin. Speciellt fin i galoppen där jag fick honom att ta in lite mer och då blev han både kvickare och rakare. Så det kändes toppen!
Fortsätter vi såhär är jag jättenöjd!!

Under eftermiddagen ägnade jag en timma åt att köra lastbil. Idag blev det lite tuffare. Odengatan ner och ut till Fridhemsplan och över Västerbron 2 ggr och via Essingeleden hemåt. Det var mycket trafik och köer och lite träning på att stanna i uppförsbacke och nerförsbacke. Roligt men jag ska förbättra mig på att komma igång kvickare efter varje stopp istället för att smyga igång så försiktigt. Det kommer! Kanske redan imorn!

4 kommentarer:

  1. Hur går det med kollen på varvräknaren då??

    Lycka till i trafiken, snart så sitter det där...

    SvaraRadera
  2. Tack, Det går bra! Jag har stenkoll på den och börjar hitta flytet, känns bra!!

    SvaraRadera
  3. Allt går ju så mycket lättare med den som hjälp, växlar upp och ner, och så flytet, så gäller det att få in alla växellägen i ryggmärgen också. Men det är faktiskt inte svårare att rida än att köra lastbil- man styr med händer och fötter, och ibland går det lite för fort och då är man livrädd =)

    SvaraRadera
  4. Visst är det så!! Det blir ju bättre och bättre. Det är som du säger, likt ridning. Lyssna på kritik och förbättra sig och känna igen känslan! Ja nervös om än inte rädd, det känner jag igen. Sä har jag känt ibland, särskilt innan man tagit sig igenom anade svåra passager, men det går ju!!

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **