Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

onsdag 13 april 2011

Lastbil mm

Idag har varit en lugn dag med mest fokus på lastbil.

Men det hela började med lektion för en högre chef kl 08.55. En knapp timma i ridhuset med väldigt basic övningar som att växla mellan lätt sits och lättridning. Och lite balansövningar med enhandsfattning på tygeln och olika position på den andra hande såsom axel, höft och knä vilket bidrar till simultankapacitet och förbättrad balans. Lyhörd elev och roligt pass. Skönt att ha en enda elev!!

Innan lunch blev det ett pass med lastbilen. Nr 3 i ordningen! Idag blev det valhallavägen och Järva Krog som en sluten cirkel åt vardera håll. Idag var jag Max 5 cm på en enda trottoar i en skarpare sväng och gång trassel med växeln... I övrigt var det bra och jag var nöjd med min körning och det var riktigt skoj!!
Nästa steg blir att köra med tyngre last- container med innehåll, ska bli kul. Det blir nästa vecka. Tills dess ska jag ha läst på teorin ännu mera.
Idag plugga jag bl.a. på motorns funktion, många detaljer som man måste lära sig!!

Efter lunch red jag också Sir Price. Han fick gå lite delar ur Msv B:2. Var extra petig med enkla byten och att han inte sätter ut höger bak i vänster galopp. Det kändes mycket bra och det blev en bra sista träning innan fredag. Imorn blir det lätt och lösgörande innan fredagens tävling!!


Nu på onsdag börjar högvakterna, då går alla unghästarna med och framöver har jag bra med tid över att plugga lastbilsteori. Dessutom ska jag börja träna på BE körkort! Så inget slöseri med tid.. Men det är riktigt skoj och jag ska verkligen göra mitt bästa för att bli godkänd.

Nu är det snart midnatt och imorn ringer klockan 04.15 för att återigen rida till slottet tidigt i gryningen!

2 kommentarer:

  1. Hur går det med högersidan och varvräknaren?? Valhallavägen kan vara en riktig mardröm, gärna vid rusningstid. Så filplaceringen inför Roslagstull, om man ska vänster där, och sedan ett högerbyte för att komma mot E 4 norrut, och allt ska ske innan Sveaplan. Tänk dig med 24 meter bil och vagn, det är en utmaning, gärna drickandes kaffe, kedjerökande, och snackandes i mobiltelefon =)

    (Men hojta om du behöver hjälp)

    SvaraRadera
  2. Valhallavägen är en lätt match numera ;-) när man kört Odengatan och på söder mm. Så nu börjar bli lättare och lättare att köra nu när man inser att man faktiskt klarar det man ger sig på. Än så länge.. :-)

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **