Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

tisdag 19 april 2011

Gel

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1059611

http://www.hippson.se/blogs/cissirules/veckans-bandage.htm#comments

Är det någon av mina läsare som testat gel-paddar, eller gel-lindor??

Jag är lite sugen på nåt sånt, men undrade hur dom fungerar, om dom är lätta att använda och göra rent osv. Håller dom passformen?

Sir Price har fått gå med lindor ett tag och han stryker sig, så jag var lite sugen på att skydda honom bättre med nåt sånt här.

Det verkar för mig mera rimligt att köpa paddarna som man kan separat skölja rena och slänga lindorna i tvätten. Eller?

2 kommentarer:

  1. Jag gillar annars dessa:
    http://www.hooks.se/product.aspx?productid=610334&deptid=4&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

    Som är fruktamsvärt prisvärda, har kört dom i flera år till alla hästarna. Hört att vissa kan tycka att de är lite "stela", men jag tycker att de är kanonbra. Sitter perfekt, skyddar ordentligt, och är superlätta att rengöra.

    Enda negativa är väl att kardborren kanske blir lite taskig om man kör dem i tvättmaskin väldigt ofta.

    SvaraRadera
  2. Jag har klämt på dom där. Det jag tänkte på med dom är att den luddiga insidan skulle behålla grus i sig och vara svårt att hålla rent..
    Jag har ju "fri tillgång" på vanliga senskydd i plast. Dom funkar ju bra, men där blilr ju också en del grus innanför, men dom är lätta att skölja och tvätta i maskin.

    Och egentligen är det inget fel på vanliga paddar heller, men jag fick för mig att dessa i gel skulle vara ännu mer lätta att skölja och använda rena utan att passera tvättmaskinen.

    Men jag kan tänka mig att dom du skriver om är bra och stryktåliga. Det är ju jättebra, för dom är inte bara prydnad.. Tack för tipset!

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **