Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

fredag 18 mars 2011

Gårdagen

Igår var jag och två kollegor på Strömsholm. Vi red två av unghästarna var.
Jag red Quick Step och Cosmopolitan. Quick Step hade förbättrats en hel del på en månad sen vi var här sist.
Vi red i vita ridhuset som var trångt. Som mest red 7st där inne och de andra där inne försökte värma till en programridning.
I vilket fall så gick QS bra. Tidigare hade han svårt att ta vänsterskänkeln vilket framförallt ledde till att han i höger galopp slog om till korsgalopp bak. Denna gången kunde jag rida 3/4 varv på 18m volt utan omslag mesans förra gången var en kortsida riktigt svårt! Så det var skoj!!
Cosmopolitan var min andra häst. Första gången jag satt på honom. En riktigt bra trupphäst, rör sig precis lagom, snarare kort. Och är viktbärande men inte tung.
Mjuk och fin att rida.
De andra hästarna var fina, inga konstigheter alls.
På kvällen hade jag mina unghästar på lektion. Dom gick superfint framme för hjälperna och lydigt.

2 kommentarer:

  1. Vad synd att jag missade er där. Fick se QS löshoppa i onsdags. Blir spännande att se honom på K1 så småningon

    SvaraRadera
  2. Hur hoppade han?
    Ja det ska bli jättekul att få honom och de andra, det blir verkligen nåt att bita i med QS och hans svagheter. Han är utvecklingsbar!

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **