Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

söndag 20 mars 2011

Helgen!

Sir Price fick igår sig ett pass i ridhuset. Han var supermjuk!!!
Så jag var riktigt glad att han var fin, plus att benet inte var påverkat av det lite hårdare passet igår.

Jag red mest lösgörande,  några övergångar mellan skritt och trav. I galopp red jag två byten åt varje håll och båda var rena. Det känns så himla bra nu!!!

Idag red jag ut. Jag fick sällskap av Rudolf.

Han var världens piggaste häst, när vi skrittade så vill han trava iväg. Och när vi väl travade så ville han skutta och hoppa som att han var rädd för allt i hela världen.
Men han var snäll ändå. Efter en längra travsträcka så hade han fått röra på sig tillräckligt för att skritta hemåt. Då dök en liten stock upp över vägen, den var livsfarlig men jag "tvingade" honom att hoppa över. Världens största hopp över den max 40cm stocken och brall, så kul var det!
Även senare så dock en lite stock upp, 20cm, den hoppade han högt och i princip jämfota över..
Han är för gullig.

Väl hemma kan jag intyga att lindorna var allt annat än fräscha, men benen var i bra skick, så skyddad och ren på sitt rakade framben. Det känns skönt!

Han fick extra skötsel för sitt mugg som envist hållt i sig på båda fram hela vintern, det är ganska fint nu men måste hållas efter nogrannt.
Efter rykt och pyssel fick han komma loss.

Båda två var glada och nöjda efter den här turen i underbara vårsolen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **