Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

söndag 27 mars 2011

Min fina fina Ozzy!!

Sir Price alltså, han är bäst!

Idag var ridbanan alldeles nyharvad, motstå att rida där då!!! Går inte..

Så på med kandaret och dressyrsadeln, och så linad runt om i mörklblått. Så fin så!!
Jag red fram och lade upp passet ungefär som igår. Ganska trivsamt utan press och stress.

Jag gjorde lite seriebyten. Bytena till höger var överlag väldigt finga. Dock märker jag att han blir ganska svajig när jag byter i serier. Det blir bättre om jag byter i vartannat, då får han liksom inte plats att falla åt sidorna. Det ledde till att jag fick en riktigt bra serie om 4 byten i vartannat.
Och jag gjorde en serie med 5 i vart tredje- treor på diagonalen, dom var bra också!
Fyrorna gick bra också men det blir svajigt och ibland känns det där som att han glömmer att det kommer flera i rad. När jag byter i tvåor och treor så är han lite mer på hugget och förväntar sig nya byten. Men det gör inget. Jag är supernöjd med hur han gör.

Jag gjorde piruetter, dom var ganska bra. Nu ska vi förbättra kvalité och precision. Att gå från diagonalen, samla, vända tillbaka och rida ut och göra byte på kortsidan.
Just nu blir det mer att jag lägger mig i en helpiruett eller två och bara tränar på rytm och böjning.

Avslutade med att samla traven. Han blev sååå fin!! Jag hade passage känsla och samlade till några steg piaffkänsla. Han var bara så duktig. Nyttigt för honom att smygträna lite på detta eftersom det bygger mera styrka och ökar den mentala förberedelsen för mera jobb.
Men känsla var underbar, och han jobbar så bra själv! Jag behöver inte knuffa, smacka eller peta för att han ska gå. Precis som jag vill ha det. Jag visar vad han ska göra, sen gör han tills jag avbryter. Underbart!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **