Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

måndag 21 mars 2011

Pigga

Storm fick en stund i ridtältet. Han var pigg fast lyhörd och duktig. Det blev inget anmärkningsvärt idag utan mest bara volter och lösgörande.
Sir Price var tokpigg!!!
Han fick också gå i tältet. Han var verkligen på hugget. Jättekul med en pigg häst men jag fick lite väl mycket häst i handen.
Det fick bli lite byten idag. Jag har lotsat honom till byten i vart fjärde, vart tredje och vartannat. Himla kul!
Han förstår grejen med serier, oftast byter han bra på hjälpen även om det är flera i rad. Han var ju så pigg så någon gång vart det lite väl fartfyllda serier. Men jag la in ett par piruetter och red långa raksträckor i riktigt kort galopp för att öva på styrkan. Så därigenom fil jag en lite lugnare galopp som jag kunde göra lugnare byten i.
I traven fick jag härlig schwung och fin känsla.
Så underbart att både jag och hästen är fräscha nu!!!

1 kommentar:

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **