Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

tisdag 15 mars 2011

Tisdag upp och ner

Det första jag gjorde idag var att kolla hur det var med Sir Price. 
Inte så bra. Han var svullen på insidan av vänster fram. Senorna känns ok men nåt är knas.
Så skönt att veterinären är i stallet, för jag kunde direkt kolla med honom.
Han kände och tyckte senorna känns bra, men att han är trycköm på en nerv på mitten av ytliga böjsenan. 
Jag fick springa med Sir Price, men inget syntes, han är ren i traven, skönt.
Men det var lika bra att kolla senan med ultraljud. En enkel sak när vi äger utrustningen. Så det blev till att raka rent och undersöka. Dom goda nyheterna är att senorna var fina. Ingen blödning eller så. Skönt!! Eftersom han ändå var lite öm så får han ta det lite lugnt i veckan så visar jag honom för veterinären på fredag igen. 
Svullnaden i sig är inte så allvarlig, men man blir ändå orolig, och det är så mycket bättre att kolla en gång för mycket. Men nu väntar lite skritt och kanske trav fram till fredag.
Han var dags att sko om, så det fick han "roa" sig med under förmiddagen. Han var måttligt road och ville hellre spela okoncentrerad och rastlös.. Men nya skor och fin blev han!

Sir Price får en omgång hos hovslagarens lärling.


Tom Morris red jag i ridhuset och hoppade några bockar när dom ändå stog framme. Jag red ganska sparsamt på hans kraft mest för att spara på min egen. Jag mår mycket bättre idag, och vill fortsätta bli pigg. Han var fin och mjuk!
När vi kom ut så spelade LDK musik så vi stog och lyssnade och gick närmre och närmre efter hand. Efter en liten stund stog jag 10 m ifrån och ville inte tvinga honom nära direkt även om det säkert hade gått. Hellre leka fram hans intresse att kolla vad dom andra gör!
Tom Morris lyssnar in musiken
Dom andra hästarna har också gått bra dag, men jag hade några utlånade.

Så jag har passat på att skicka in en ansökan för C-Tränar utbildning i dressyr. Skulle vara roligt att få gå utbildningen och senare förhoppningsvis bli godkänd. Den går i höst. Ser fram emot det!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **