Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

lördag 26 mars 2011

Ridit

En ganska fin dag idag.
Jag hade tänkt rida ut men ångrade mig och tog tillfälle i akt att träna lite.
Kandar idag, och han var perfekt i handen.
Jag red fram ganska länge utan att göra något speciellt. Bara känna bjudning och lätthet. Och den fanns utan problem.
Sedan red jag slutor i trav och fick en jättefin känsla där han verkligen flöt fram i slutan.
I galoppen red jag byten enskilt och i serier samt piruetter.
Bytena var riktigt fina och bra!!
I serierna var dom rena och när jag försökte göra treor bjöd han på tvåor. Men då gjorde jag en gång till och då blev det rätt i vart tredje.
Sir Price tycker allt arbete är roligt. Det känns toppen att han bjuder till så mycket. Det går inte att vara annat än supernöjd!!

2 kommentarer:

  1. Hej Marita!

    Jag har några frågor... :)

    * Vad har du för utbildning?- gymnasium m.m

    * Vad håller du på att utbilda dig till?

    * Bor du hemma eller bor du på något annat ställe?

    Tack på förhand! :)

    SvaraRadera
  2. Hej Isa!

    Jag gick gymnasie i Halland, Naturbruk med inriktning Djurvård. Så det var Kor, grisar, kaniner, ormar mmm. Jättekul!
    Senare så gick jag ridledarutbildning och jobbade 2 år som instruktör på ridskola. Jag var några månader i tyskland och lärde mig mer. Och jag har gjort värnplikten 15 mån för att sen få mitt nuvarande jobb som jag haft i 5 år nu.
    Senaste åren har jag fått godkänd examinering som unghästutbildare och även beridare. Det känns fantastiskt kul!!

    Jag utbildar mig egentligen inte till något särskilt just nu. Just nu har jag sökt att gå C-Tränar utbildning. Då får jag en stämpel att jag är tränare, men jag kommer inte att satsa på det i någon större utsträckning än på ett tag iallafall!

    I framtiden när jag tröttnar på att rida (om det nu händer) Så kan jag gärna tänka mig att vara kvar på K1, vara ridlärare där, eller om det går att bli stallchef kanske. Så jag tror att jag har många alternativ och behöver inte fundera så mycket. Jag älskar mitt jobb och min arbetsplats.

    Jag bor tillsammans med min pojkvän i en egen lägenhet bara 10 min cykelväg från jobbet.

    Jag trivs med allt :-)

    Bara att fråga på om du undrar något mer!

    Kram M

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **