Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

fredag 4 mars 2011

Snöpligt slut

Dagen var bra, ganska bra.
Sir Price red jag i ridhuset. Målet var att våga rida framåt utan att inte kunna svänga och lägga volter. Det blev bra i början var det mer kantigt och obalanserat. Jag red i hoppsadeln och ändå var 4 byten åt varje håll rena och bra på hjälperna, härligt!!!
Sist på dagen trodde vi att det var hoppning för Lotta. Men icke, miss i bokningen och bytta dagar gjorde att vi fick klara oss själva. Det gjorde ju med min närmsta chef som uppsutten coach.
Jag hoppade Ovation först. Allt gick bra, tills vi kom lite fel på ett räcke så han tänkte stanna och lika fort bestämde han sig för att hoppa. Med resultatet att han i helikoptersprånget skickade mi en halvmeter över sadeln, men det var inte mer än att jag landade mitt över sadeln igen men med knät före in i överkanten på vulstre, aj...
Sedan hoppade han med en rejäl rivning på en oxer och därefter var allt superbra och även bättre än innan!!
Sedan hoppade jag Tom Morris. Han var inte riktigt lika bra som förrförra fredagen. Vi fick lite blandade språng där avsprångspunkten inte alltid kändes självklar. Men det är otroligt vilken språngkurva han kan få till på ett 50cm hinder, otroligt flott känsla!!
Det gick ju bra men jag är ändå bara sådär-nöjd. Bättre nästa vecka hoppas jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **