Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

tisdag 15 mars 2011

måndagsrapport gott och ont..

Ja, detta blir lite i efterhand, men det är bättre än inget!

Måndagen började med löshoppning. Raoul skötte sig. Tornado var duktig och Tom Morris var bäst, han var uppe på 1,40 på sista språnget vilket inte var någon match för honom. Duktiga!

Jag var krasslig och lånade ut Storm, och Sigmun enligt tidigare plan.

Sir Price ville jag ju rida på lektion för Traudi, och jag hann stoppa honom från att bli väckt när han låg och sov, för han skulle ha gått ut i paddocken.
Sedan när jag skulle rida hade han vaknat till och jag började göra iordning honom.
Då kände jag en liten svullnad på vänster fram, möjligen en sena.. Skit!!
Så snabbt och lätt fick jag lånat till mig Regent istället. Lektionen gick ju bra och Regent gick jättefint trots att han var lite ostadig eller snarare vinglig i början. Men efter en stund hittade vi flytet och han var superstadig och mjuk i både arbetsform och i låg form. Kul!

Sir Price kollades av veterinärassistenten som då inte såg något! Va, vad konstigt.. Nej, mycket riktigt, såhär, 2 timmar senare var han fin i benet.. Okej, men han fick stå iallafall. För säkerhets skull.
Han var även lite trycköm över senan så något kan ju vara lurt ändå.
Inte så kul start på denna veckan..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **