Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

onsdag 9 mars 2011

Sir Price

Världens bästa Sir Price!

Idag red jag lektion för Traudi. 
Jag hoppade att jag skulle få "tummen upp" för jobbet med bytena och i övrigt hade jag inget speciellt jag ville göra.

Så lite framridning i trav med små kontroller att han är framme för skänkeln och avspänd. 
Sedan vände jag in och gjorde ett vänsterbyte-rent. Och ny diagonal med högerbyte-rent!
Och sedan gjorde jag ett par på långsidan med två efter varandra, rena! Så både jag och Traudi var supernöjda, och bytena var helt avspända, rena och luftiga!

Efter lite skritt gjorde jag lite mera galopparbete och samlade honom och gjorde lite piruettarbete. Detta ledde till mera beröm och jag var jättenöjd med känslan! Han bär sig ganska bra och förstår vad det handlar om utan att bli gunghäst och kasta sig i sidled. Han vänder duktigt så som man önskar.

Skrittpaus igen för att sedan rida skolor längs långsidorna, lite svaj i vänster öppna som vi ska jobba med, han tappar ut höger bak lite. Slutorna känns jättefina, jämna och lagom tvärning.

Sedan infann sig världens bästa ridkänsla. Traven var så luftig, schwung utan spändhet, riktigt flott trav med avspänd häst och ryttare, och jag bara njöt! Och samma sak i galoppen, nu är den underbart samlad och bärig och man vet inte om man ska fortsätta och aldrig sluta eller om man direkt ska stanna och kasta sig runt halsen på duktigaste Ozzy!! 

Jag är så otroligt glad för min fina häst, jag känner hur vi nu tar ett jättekliv framåt i utvecklingen, och vi är inte framme än. Men en sak i taget, varje steg tar sin tid. Så nu ska vi landa på denna sidan och befästa allt så vi kan göra bra på tävling så småning om! 

LYCKLIG!!!


2 kommentarer:

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **