Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

tisdag 8 mars 2011

Härlig tisdag!

En härligt vårig dag. Uppemot 6 grader och varken jacka eller långkalsonger behövdes!

Jag red först på Raoul, veckans övning och han kändes jättefin, gjorde både skänkelvikningar och galoppfattningar. Samtidigt red en kollega på Storm som också var jättefin!

Sedan var det Uniks tur att bli trimmad. Han var jättefin, särskilt efter första galoppen där han blir lite stum i vänstersidan. Men bra känsla och fin eftergift! Veckans övning blev det här med.

Tom Morris red jag ihop med en praktikant som behövde lite hjälp och en kollega som fick prova Tornado, så min koncentration var väldigt splittrad. men veckans övning blev det och för tredje gången idag krokades stiglädrena loss från sadeln. Han kändes ganska bra men hade behövt lite mer uppmärksamhet från mig för att det ska bli helt bra.

Sist ut blev Sir Price, han fick faktiskt ett hopp-pass. Det passade väl in i schemat och var nyttig omväxling. Han har ju inte hoppat på 2-3 veckor nu eftersom jag känt en anings mini-ojämnhet. Men nu när den var borta var det bara att köra på. Så det blev en liten och lätt övning med hinder under en meter. Lite studs och två serier och ett smalhinder. Han hoppade alla hinder med framåtbjudning men utan bus och var i bra balans hela tiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **