Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

torsdag 10 mars 2011

Miljötränat mm

Dagen började med att Storm, Sigmund och Sir Price fick en sväng på stan. Det blev en liten tur ner till Gärdet för att sedan rida Valhallavägen och Erik Dahlbergsgatan hem.
På Gärdet busade Sir Price upp dom andra två som egentligen uppförde sig. Men jag hade en busig pålle idag!! Alla skötte sig utan bekymmer i trafiken och man kan konstatera att allt är som det borde vara-bra!
Tornado fick ett pass i ridhuset. Veckans övning plus lite hoppning. Trots att jag hoppade på ett enda hinder rev han omotiverat och upprepat. Troligen var han mest bara inte på humör och jag förväntar mig rejält uppsving på morgondagens hopplektion!! Då får han anstränga sig lite tycker jag.
Tom Morris fick en svag dos av veckans övning. Han kändes fin men ville skruva sig lite i formen i början. Men efter mera framåt-tänk och en lätt förböjd hals så stretchade han loss och var sedan mjuk och kunde ridas i en behaglig lösgjord form. Red två byten som var väldigt fina och rena.
Raoul red jag ihop med 6 soldater i tältet. Han var duktig. Red veckans övning och han var fin i formen. Efter repetition av övergångarna och lydnadsövning så gjorde han alla övergångar mer precis och med bättre balans. I början ville han hellre slingra sig och skjuta in baken än att sätta under sig bak.
Avslutade dagen att i civil roll hålla lektion för en tjej och hennes ponny. Jag har hjälpt henne lite förut. Det gick bra, framförallt är det så kul när man vet att både häst och ryttare förstår mitt mål och kan jobba sig dit.
Därefter kom en fin svart häst till tältet. Jag känner ryttaren och passade på att lägga mig i hans ridning och vad bra det blev! Från uppjagat till harmoni, underbart att förändra så enkelt men ändå ger det så otroligt mycket. Hästen blev såå fin med rätt ridning. Härligt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **