Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

torsdag 3 mars 2011

Sjövild!

Det var Raoul som var sjövild. Busade och bockade flera gånger och var sjukt pigg. Han fick flera varv i kuperad mark runt terränghindrena i snön och så småning om dämpade han sig lite och valde att växla ner till trav och sedan skritt.
Tom Morris gick Msv inspirerat pass med byten, 2 rena åt varje håll och öppna och sluta i trav. Blev volter och övergångar därtill. Han var fin i formen och jag hade en jättefin känsla på honom!!
Sir Price fick gå i trav 40min totalt inklusive skrit före och efter. Han var sällsynt lugn på utvägen men sen blev han tvärtom ovanligt tittig, men på ett roligt sätt och travade lite passage-aktigt när han fick syn på nåt han va skeptisk för. Glatt humör på oss båda och solen gjorde passet underbart trots att det var simpelt.
Sist red jag Ovation. Han var extremt lat och okänslig i början men efter ett par varv i fräsig galopp föll allt på plats och sedan kunde jag njuta av lösgjordhet, bjudning och lydnad. Kul!
Passade på att stämma av byten ner till varje, 4 st rena och han var duktig och lydig. Trampade lite oxå, det tycker han är lite jobbigt men han vet vad som gäller och jobbade bra under de låga krav jag ställde. Kul att rida honom igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **