Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

tisdag 12 februari 2013

Då var jag tillbaka!

En härlig måndag är avklarad!!
Red lektion för Traudi, det fick bli hästen Viktor som tränades. Han är en känslig men trevlig individ.
Jag fick ganska snabbt påpekat att jag skulle sänka häl och knä, jag hamnar på tå ibland- fy skäms!!
Och sen att jag passar tygellängden och inte rider på långa tyglar. I övrigt var det inte alltför illa. Jag känner ju att jag inte är en så stark ryttare som "vanligt" men det är ingen katastrof iallafall..
Vi övade lite på skänkelvikning på volt och i övrigt blev det mycket lösgörande övningar. Viktor hänger gärna lite i vänster tygel men det är lätt att fixa genom att räta ut honom och leda på vänster så man för över stödet till höger. Kul häst!! Bra gångarter och otroligt framåt!!

Vito red jag lösgörande och mycket framåt. Han är lite långsam i sig själv och i reaktionerna. Men efter en stund så vart han riktigt alert och nästan på hugget, det var skoj! Han har en fin mun men behöver bli starkare, även om han har gjort en bra bit på vägen under Per! Vito är en typisk projekthäst i min smak. Det finns massor av jobba med. Typiskt "oslipad diamant"!

Uncas red jag ett ganska lätt pass på. Han är en rätt så liten och oansenlig häst som jag inte trodde så mycket om. Men han överraskade positivt!! Trevlig jämn trav och lite studsig men utvecklingsbar galopp. Han är väldigt stabil i formen och vill väl men skulle behöva en skjuts i framåtbjudningen. Men han är verkligen rar.

Per red Ville som är en väldigt vänlig häst. Har haft mycket viloperioder och är under försiktig igångsättning.
Volt fick sig en duvning under Traudis handledning. Supercharmig och väldigt okomplicerad häst!
Ural red Per fram och han var den som hade kommit allra längst i utbildningen. Han är pigg och positiv. Väldigt ambitiös och ridbar men i grunden lite vinglig. Men riktig trevlig!! Jag red Ural en stund på slutet och hans arbetsvilja är härlig!

Härligt att jobba! Nu är det jag och Per tillsammans fram till mitten på mars månad. Perfekt i kylan, och vi har 4 hästar var om vi lånar in en extra så det går jämt upp.

Imorgon kommer hästpresentationen jag utlovat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **