Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

tisdag 12 februari 2013

Högt upp i luften!!

Först ut idag var Volt. Han fick gå en lektion som Per höll på morgonen.
Lösgörande övningar framförallt i trav. Idag hade jag från start en mycket bättre känsla än i måndags vilket kändes bra. Han blev ganska mjuk och uppmärksam men jag saknar det lilla extra där han lättar av lite mer på bettet och är lite kvickare i reaktionerna. Då är jag petig! Men det kommer så småningom och jag vet att han redan har utvecklats massor med Per!

Alla andra fick ett pass i skogen. Ett lättsamt pass så dom får lufta sig lite.
Jag red Tornado idag. Vi passerade två hästar och några soldater som tolkade. Dom hade lagt av sig ridhjälmar på marken där vi 4 som ridit ut skulle passera. Så av nån märklig anledning så lyckades ryttare bakom mig rida just rakt över hjälmarna. När dom rullade till så gjorde Tornado århundradets luftsprång! Jag kan garantera att jag inte hade suttit kvar om han gjort nåt mer direkt efter. Men efter sitt megabocksprång rakt upp i luften så fick han en skarp skänkel och insåg nog att det var bäst att uppföra sig.

Det var ju runt -10 idag men vi var väl påpälsade och det var riktigt mysigt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **