Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

tisdag 12 februari 2013

Föräldraledigt...

Ja, nu är den första dagen som föräldraledig snart förbi...

Jag jobbade ju måndag och tisdag. Lite allmänt pyssel och fix med saker som behövde bli klara.
Jag har bland annat mätt hästarnas storlek på bett och munnar för att se till att få det lika bra som med kandarstängerna som jag mätte i vintras.
Sen har jag lite småsaker kvar att fixa men det är inget viktigt. Och jag räknar med att vara på K1 en hel del framöver!

Igår hade jag lektion för Erik när han red Turbin och det blev väldigt nyttigt med flera aha-upplevelser för Erik. Framförallt hur den ledande innertyglen renodlas och vänder hästen. Kul att resultatet blev så bra. Och dom svåra galoppfattningarna där Turbin lite kryper upp i formen blev nu väldigt fina och fungerade riktigt bra!!

Jag ska nu ägna mig åt att hålla mig sysselsatt hemma, har idag gjort mängder med hushållssysslor och hållt igång.

Idag är det 10 dagar kvar till beräknat datum för bebisens nedkomst. Sådär värst mycket bloggande kommer det inte bli framöver.
Jag kommer att presentera bebis framöver men jag lovar att det räcker så. Bloggen ska även fortsättningsvis bara handla om hästar och min ridning. Erik får vara med på ett hörn såklart.

C-tränarkursen är väl det som närmst kommer skrivas om här.
Men det innebär ju då att det kommer att bloggas glest ett tag. Så fort jag hittar en häst eller är i stallet och rider så låter jag er veta det!

Jag hoppas att ni som läser här står ut med ett uppehåll med det som ni är vana vid i väntan på att hästeriet tar ny fart!!

Förhoppningsvis dröjer det inte alltför länge innan jag hör av mig igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **