Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

tisdag 12 februari 2013

Perfekt fredag!

En riktigt bra fredag!
Jag red Viktor ett dressyrpass på morgonen. Det blev även några språng på ett räcke, han var jätteduktig och positiv.
Sen blev det udda hästar så vi fick plats att rida en annan för att få jämna par. Då passade jag på att rida Ozzy!! Sir Price alltså. Han var så rolig att rida, vad jag saknar honom. Han fick göra ett par byten och han blev så glad att få göra lite trix. Han kändes i övrigt rätt fin. Lite långsam för skänkelhjälperna men han var framåt så det märktes inte så mycket ändå. Jag satt med ett stort leende hela tiden!!

Sen på eftermiddagen var det dags att hoppa. Vito var först ut och imponerade!! Han var riktigt duktig och hoppade banan fint och landade i rätt galopp även till höger. En helt annan häst än förra veckan. Superkul!

Därefter fick jag hoppa Volt för första gången. Han överraskade. Jag trodde att han var snäll och fin men han var mycket mer än så!! Härlig känsla och har var ganska reglerbar och har en väldigt trevlig språngkurva och är spänstig i språnget. Han fick hoppa upp sig på sista oxern och tog i bra. Nöjd och glad häst och ryttare!

Uncas fick hoppa första passet på länge. Ett befäl lånade honom och Uncas är ju underbar! Inte ett brall eller bus. Han bara hoppar glatt och gör det ganska bra. Bra början!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **