Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

tisdag 12 februari 2013

Seriehoppning

Idag var det dags för årets första seriehoppning!
Viktor var först ut och kraven på honom var lågt ställda. Men han var riktigt modig och tog sig över 4 hinder i rad med sockerbitar och koner. Bättre än jag väntat mig så bjöd han mestadels villigt framåt och hoppade med mycket luft. Nöjd med hur fint han skötte sig, men hindren låg på 70cm kanske och jag skulle ju jubla om han tar sig över en komplett bana på 80! Men detta är en stark början!! Viktor kommer att vara kvar i utbildning ett helt år till eftersom han kommit in senare än övriga i kullen.

Vito fick hoppa bana på 1m på eftermiddagen. Han är sparsamt hoppad senaste månaderna så jag valde att inte fullfölja banan. Han hoppar som ni ser på filmen rätt stort och jag var såpass nöjd med honom att jag avbröt efter drygt halva banan. Vi kan förbättra flytet och när han blir starkare kommer sprången bli jämnare. Men han var jätteduktig och vill göra bra ifrån sig!

Uno fick ett pass i ridhuset. Han var riktigt mjuk och fin. Väldigt bra avslutning på veckan för honom. Det kändes lättare att få känslan av vänster sluta. Idag red jag med en ny idé.. Jag red i vänster varv och flyttade honom i skänkelvikning undan höger skänkel och därifrån ställde jag över honom till vänster. Upprepa om och om igen och så småning om så var han rätt så mjuk och lätt att ställa om samtidigt som han lurades att gå ställd till vänster som han svarade för höger skänkel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **