Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

torsdag 28 februari 2013

Kandar

Kandar på 3 hästar idag!

Först ut på Vito som var superfin idag. Bra på kandar, framme för skänkeln och arbetsvillig!! Jag hade riktigt skoj. Gjorde 2 galoppombyten åt varje håll. Svårt att avgöra hur dom var men han skiftade relativt på hjälpen och det var mest reaktion jag ville åt. Ska fortsätta leka lite med byten.

Uno var lite bitig på kanda, höll fast i bettet ibland. Men på det stora hela var han fin och jag kom åt hans svaga högra bak ganska bra.

Viktor gick gå lite mellan-lätt pass. Han var fin, väldigt bra i handen trots att det var första gången han gick på kandar. Väldigt kul!

Ymer har nu blivit skodd. Vilken skillnad, nu halkar han ingenting tack vara brodd och stift, skönt!
Hn var lite åt det trötta hållet i ridhuset men jag har överseende, han är så otränad. Men han var fin i handen och gjorde snällt det jag bad om.

På bilden är en Shire som vi har på prov. Vi behövde en ersättare för Harry som inte finn med oss längre pga tarmbekymmer senaste tiden.
Den nya verkar väldigt cool och bussig!
Tunnorna symboliserar pukor för att öva utan att behöva riskera olyckor med de riktiga pukorna. Men så snäll som han verkar är det nog möjligt att utsätta honom för det mesta utan att han blir bekymrad.

4 kommentarer:

  1. Tråkigt det som hände Harry. På något sätt är det pukhästen som går till hjärtat hos oss som bara är "åskådare". Hoppas det går bra med den nya. Är det en svenskfödd shirehäst?

    SvaraRadera
  2. Ja, verkligen trist!!
    Jag tror den nya är svenskfödd, hans stuterinamn lät svenskt, jag har dock ite lagt det på minnet..

    SvaraRadera
  3. Han heter Hobby och är född i på Njlhults fattiggård utanför Kisa :D http://fattiggarden.se/h-starna-2.html

    SvaraRadera

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **