Sir Price - Ozzy

Sir Price - Ozzy
Sir Price f.2004 e.Saigon -Amiral

tisdag 12 februari 2013

Framåt!

Alla hästarna går så fint! Det gick fort att hitta knapparna på de 3 jag ridit i veckan. Det är Uncas, Vito och Viktor. Nästa vecka byter vi så tar Per "mina" och jag tar de han har ridit. Tyckte att det var en schysst indelning till en början!

Min dag började med ridlektion.
Där var det de 3 på bilden där Ural är den till höger. Nöjda hästar efter ett pass med lösgörande arbete och framdelsvändningar på fyrkantig volt.
Kul att hålla lektion igen. Nu är jag C-tränare så det är bara att göra sitt bästa! Alla var duktiga. Ural kom loss riktigt fin på slutet och gick som taget ur en skolbok! Underbart!!

Vito red jag i ridtältet och han var fin. Han fick kämpa på att gå undan för skänkeln, vilket han helst slipper. Men det var någon enstaka protest och annars långsamt men rätt. Men en sak i taget. Hellre långsamt och mjukt än snabbt och spänt.

Uncas fick ett lösgörande pass. Han är inte riden så hårt så jag var lite försiktig eftersom han gick hårdare igår. Men väldigt mjuk och fin och galoppen kändes relativt rund och mjuk.

Viktor var supertrött redan i boxen. Tror att gårdagens läskiga hopplektion satt sina spår mentalt och fysiskt. Så trött och lite seg i kroppen. Det värmdes dock ur av ridningen och han blev sig själv igen. Mjuk och fin i formen. Kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ovation - Zell am See

Ovation - Zell am See
f.2001 e.Zephyr-Toe Hold **